ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΚΟΥΡΑ
Τ.Γενικού Δ/ντή ΟΑΠ-ΔΕΗ
Αθήνα 10/11/2015
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Μέσα σαυτό τον ορυμαγδό εξελίξεων, τόσο στα γενικότερα ζητήματα της χώρας, όσο και στα ειδικότερα θέματα του Ασφαλιστικού , θεωρώ αναγκαίο να κάνουμε μία αποτίμηση της κατάστασης μας , ως συνταξιούχοι, που βαλλόμαστε από τις αλληλοδιάδοχες Κυβερνήσεις και τους μεγαλόστομους αναμορφωτές του Ασφαλιστικού συστήματός μας .
Α) Ας δούμε πρώτα τι έχει γίνει τελευταία και στη συνέχεια τι πρόκειται να γίνει.
Το πρώτο είναι ότι:
1. Υλοποιώντας τις δεσμεύσεις της τελευταίας συμφωνίας (Γ΄ Μνημόνιο) μας επέβαλαν εισφορά υγείας 6% στην επικουρική μας σύνταξη, και αύξησαν την υφιστάμενη στην κύρια σύνταξη εισφορά υγείας από 4% σε 6% Για την εισφορά της κύριας σύνταξης είχαμε ηδη διαμαρτυρηθεί (εγώ προσωπικά υπέβαλα και εξώδικο στο ΤΑΠ ΔΕΗ ΙΚΑ από τον Απρίλιο του 2015), και είχαμε υποβάλλει η ΠΟΣ/ΔΕΗ και ο υπογράφων υπόμνημα στον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων ο οποίος δέχτηκε ότι υπήρχε πρόβλημα στον τρόπο που υπολογίζεται η εισφορά υγείας στην κύρια σύνταξη
Συνάδελφοι.
Ήδη μετά παρέλευση εξαμήνου το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα και πιστεύω ότι πρέπει να αντιδράσουμε, ΑΜΕΣΑ και ΟΜΑΔΙΚΑ.
Το 6% στην προ των περικοπών σύνταξή μας είναι παράνομο και θα καταπέσει όταν κριθεί στα δικαστήρια . Η πρακτική που ακολουθείται δεν στηρίζεται σε διάταξη νόμου, αλλα σε εγκύκλιο (4ος του 2013 ) του Υπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων[κ. Βρούτση] .
Αλλά και η εισφορά υγείας 6% στο επικουρικό μας , είναι έξω από την ασφαλιστική δεοντολογία , γιατί ναι μεν υπολογίζεται στην καταβαλλόμενη σύνταξη , αλλά όμως δεν θα έπρεπε να επιβληθεί και εισφορά στο επικουρικό μέρισμα, από την στιγμή που για τον σχηματισμό της επικουρικής αρωγής, δεν έχει μετάσχει καθόλου το Κράτος, εφόσον τις αντίστοιχες εισφορές (4% και 4%) τις κατέβαλε ο εργαζόμενος και ο εργοδότης.
Το δεύτερο είναι ότι δεσμεύτηκαν (επίσης από την συμφωνία του Ιουνίου Γ΄ Μνημόνιο ) ότι θα βρεθούν ισοδύναμα για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ (2287, 2288,2289,και 2290/10-6-2015) για την αντισυνταγματικότητα των περικοπών συντάξεων του 2012 και του 2013, Ισοδύναμα δεν βρέθηκαν ούτε και θα βρεθούν και γιατί υπάρχει αντικειμενική αδυναμία και γιατί δεν έχουν τέτοια πρόθεση.
Επομένως η μόνη ελπίδα και διέξοδος είναι πάλι τα δικαστήρια, κυρίως για το σταμάτημα των περικοπών στην κύρια σύνταξη και μετά για τα αναδρομικά ( από 10-6-2015 μέχρι την ημερομηνία εκδίκασης της προσφυγής )
Β) Τώρα ας δούμε αυτά που επίκεινται να γίνουν.
Ο νέος Υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει επικεντρώσει όλο το ενδιαφέρον στο πόρισμα των ειδικών και στην αξιοποίηση του .
Κύριο μέλημα του Υπουργού είναι πώς να μην εφαρμόσει τις πιο πάνω αποφάσεις του ΣτΕ επιτυγχάνοντας συγχρόνως και μία σημαντική μείωση των καταβαλλομένων συντάξεων
Ο επανυπολογισμός των υφισταμένων συντάξεων με τον επαναπροσδιορισμό των ποσοστών αναπλήρωσης , είναι ένας δόλιος τρόπος να παρακάμψει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και να τις καταστρατηγήσει με τέτοιο τρόπο που να μην προσκρούσει στο Σύνταγμα (συνταγματολόγος ο ίδιος άλωστε).
Πιστεύω με σοβαρά επιχειρήματα , ότι αυτό δεν μπορεί να το κάνει και ότι ο επανυπολογισμόςτων καταβαλλομένων συντάξεων που έχει αναγγείλει είναι αδύνατο εκ των πραγμάτων να εφαρμοστεί .
Αυτό είναι ίσως το μόνο που μας σώζει προς το παρόν από τις μειώσεις των κυρίων συντάξεων μας, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει για τις επικουρικές οι οποίες κινδυνεύουν άμεσα από την εφαρμογή της μηδενικής ρήτρας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ
Τ.Γενικός Δ/ντής ΟΑΠ-ΔΕΗ